ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΠΟΥ ’ΧΩ ΓΡΑΨΕΙ». ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ (ΣΤΙΧΟΥΡΓΙΑ, ΜΕΛΟΠΟΙΗΣΗ, ΠΡΟΣΛΗΨΗ) [16-18/12/2024]

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024
ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΠΟΥ ’ΧΩ ΓΡΑΨΕΙ». ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ (ΣΤΙΧΟΥΡΓΙΑ, ΜΕΛΟΠΟΙΗΣΗ, ΠΡΟΣΛΗΨΗ) [16-18/12/2024]

«Τα τραγούδια που ’χω γράψει». Νεοελληνική Ποίηση και Μουσική (στιχουργία, μελοποίηση, πρόσληψη)

Ο Τομέας Νεοελληνικής Φιλολογίας και το ΠΜΣ «Κοραής», υπό την αιγίδα του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και σε συνεργασία με το Τμήμα Μουσικών Σπουδών διοργανώνουν Διεπιστημονικό Συνέδριο με τίτλο «“Τα τραγούδια που ’χω γράψει”. Νεοελληνική Ποίηση και Μουσική (στιχουργία, μελοποίηση, πρόσληψη)».

Το Συνέδριο πρόκειται να πραγματοποιηθεί το διάστημα από 16 έως 18 Δεκεμβρίου 2024 στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. με φυσική παρουσία των εισηγητών.

Η ποίηση και η μουσική θεωρούνται διαχρονικά συγγενείς τέχνες. Η συνάφειά τους, ωστόσο, παραμένει σε μεγάλο βαθμό αδιερεύνητη. Το συνέδριο, επικεντρωμένο στη σχέση μεταξύ της νεοελληνικής ποίησης και της μουσικής, έχει ως στόχο την ανάδειξη νέων επιστημονικών προσεγγίσεων της σύνθετης αυτής αλληλεπίδρασης. Ως κεντρικοί άξονες του συνεδρίου ορίζονται η μελοποίηση του ποιητικού λόγου και η στιχουργία εν γένει, δηλαδή ο λόγος που συντίθεται –γραπτά ή προφορικά– με άμεσο στόχο την εκφορά του στο πλαίσιο μιας μουσικής σύνθεσης και ο οποίος μπορεί υπό όρους να θεωρηθεί και να λειτουργήσει ως ποιητικός λόγος. Αντικείμενο ενδιαφέροντος αποτελούν, γενικότερα, οι τρόποι με τους οποίους επιδρούν στην πρόσληψη των δύο τεχνών οι πολύπτυχες μεταξύ τους σχέσεις εντός του παραπάνω πλαισίου.

Πρώτη Εγκύκλιος

Δεύτερη Εγκύκλιος    

Πρόγραμμα