ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟ ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ANCIENT CITIES, EMPIRES AND THE MODERN WORLD"

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Θερινό Σχολείο "Ancient cities, empires and the modern world"

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία  το Θερινό Σχολείο "Ancient cities, empires and the modern world" που διοργανώθηκε από τη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ και το Study in Greece και διεξήχθη από τις 13/7 έως τις 26/7 στο κτήριο του Παλαιού Πανεπιστημίου.

Συμμετείχαν 12 φοιτητές και φοιτήτριες από το American University of Irac (Sulaimani), συνοδευόμενοι από τον Professor Tobin Hartnell. 

Στο πρόγραμμα δίδαξαν οι Γ. Στείρης και Δ. Βασιλάκης από το Τμήμα Φιλοσοφίας του ΕΚΠΑ, ο Β. Σύρος (Early Modern Greek Culture Program, The Medici Archive Project) και ο Μ. Θεοδοσιάδης (The Medici Archive Project & Charles University Prague). 

Ancient cities, empires and the modern world program was completed yesterday with a guided tour at the historical building of the National and Kapodistrian University of Athens.

Study in Greece would like to thank NKUA School of Philosophy’s administration: the Dean, Prof. Achilleas Chaldaiakis and the International Programs Coordinator Ms. Anastasia Christopoulou for their support and contribution to the successful implementation of the program.

We would also like to express our gratitude to the summer school’s instructors: George Steiris Prof. of Philosophy, National and Kapodistrian University of Athens, Prof. Vasileios Syros Director, Early Modern Greek Culture Program, Medici Archive Project (Florence, Italy), Dr. Theodosiadis Michail Goldsmiths University, Lecturer of Byzantine Philosophy and History, Charles University, Prague and Dimitris Vasilakis Assistant Professor of Philosophy, School of Philosophy, University of Ioannina, for their exceptional teaching and insightful courses offering a fascinating journey into the world of political thought.

Much more to come in the future.

Stay tuned!

  • Title
  • Title
  • Title
  • Title
  • Title
  • Title
  • Title
  • Title
  • Title
  • Title
  • Title
  • Title