Καθηγητής Χρόνης Κυνηγός, Διευθυντής του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
ΠαιΤΔΕ – Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
30.1.2023
* * *
Με χαρά ανακοινώνουμε την έναρξη από 1.1.2023 του 14ου δια-πανεπιστημιακού ευρωπαϊκού έργου του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΦΕΚ 92/τ. Α’/11.5.1999). Πρόκειται για έργο θεσμικής ερευνητικής δικτύωσης (Coordination and Support Action) με τίτλο “Transforming Education with Emerging Technologies ” και ακρώνυμο ‘TransEET’ . Η χρηματοδοτική αρχή είναι η εξής: HORIZON-WIDERA-2021-ACCESS-03-01 [Twinning] και ο αριθμός έργου της ΕΕ είναι 101078875 (κωδικός έργου ΕΛΚΕ ΕΚΠΑ : 19013/2023).
Με το έργο αυτό το ΕΚΠΑ συντονίζει τη θέσπιση ενός διαχρονικά βιώσιμου δικτύου ερευνητικής συνεργασίας και προσέλκυσης έργων στον τομέα των Ψηφιακών Τεχνολογιών για τη Δευτεροβάθμια και Δια Βίου Εκπαίδευση. Το δίκτυο ξεκινά με τους κάτωθι οργανισμούς και θα επεκταθεί ανάλογα με τη διαδικασία της διεκδίκησης χρηματοδοτήσεων για έρευνα και ανάπτυξη στον εν λόγω τομέα.
Η ιδιαιτερότητα του έργου και ο λόγος για τον οποίο επιλέχθηκε απ΄την ΕΕ είναι:
Από την εναρκτήρια συνάντηση του έργου στο Κτήριο ‘Κωστής Παλαμάς’
Το έργο TransEET στοχεύει:
Το TransEET θα σφυρηλατήσει βιώσιμες συνδέσεις και συνέργειες μεταξύ του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του ΠαιΤΔΕ/ΦΛΣ, ενός ερευνητικού εργαστηρίου με τριακονταετές έργο στο πιο ιστορικό πανεπιστήμιο της Ελλάδας και τεσσάρων αντίστοιχων εργαστηρίων υψηλής επιρροής σε κορυφαία ιδρύματα στην Ευρώπη. Το πανεπιστήμιο του JKU στην Αυστρία είναι το κέντρο όπου αναπτύσσεται και εξελίσσεται το εκπαιδευτικό σύστημα ‘Geogebra’ που έχει ήδη πάνω από 100 εκατομύρια χρήστες και είναι βέβαια γνωστό σε όλο τον κόσμο με μακροχρόνιες συνεργασίες στην Λατινική Αμερική, την Κίνα και την Ιαπωνία. Το αντίστοιχο εργαστήριο στο Amsterdam εξειδικεύεται στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών και αποτελεί παράλληλα κέντρο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Το Knowledge Lab στο UCL είναι το αντίστοιχο του Media Lab – MIT για την εκπαίδευση στην Ευρώπη, με εξειδίκευση στην ανάπτυξη αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης για αναλυτική ψηφιακών εκφραστικών εργαλείων στο πλαίσιο σύγχρονης παιδαγωγικής. Τέλος η δι-εργαστηριακή ομάδα του Torino είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη θεωρίας για τις πολλαπλές αναπαραστάσεις στη μαθησιακή διαδικασία συνεχίζοντας το έργο του μεγάλου Vygotsky (semiotic mediation).
Το έργο TransETT θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα της διαμόρφωσης της χρήσης υφιστάμενων και αναδυόμενων τεχνολογιών, για δυναμικό εκπαιδευτικό μετασχηματισμό με στόχο την κάλυψη των αναγκών του 21ου αιώνα. Το ΕΚΠΑ μέσω του ΕΕΤ/ΠαιτΔΕ/ΦΛΣ συμμετέχει στο έργο TransEET με το δικό του διεθνές εκτόπισμα έρευνας και ανάπτυξης 30 ετών μιας και θα χρησιμοποιηθούν ως βάση τα τρία συγγραφικά συστήματα του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας που αντίστοιχα ενσωματώνουν εξειδικευμένο παιδαγωγικό σχεδιασμό για:
Η εκπαίδευση είναι ένας ερευνητικός τομέας των Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών που έχει πολλά να κερδίσει από την αδελφοποίηση μεταξύ ‘διευρυνόμενων χωρών’ (‘widening member states’) όπως έχει χαρακτηριστεί η Ελλάδα από την Ε.Ε. και κορυφαίων ερευνητικών ομάδων με συμπληρωματική εμπειρογνωμοσύνη. Ο οραματισμός και η διαμόρφωση του μέλλοντος της εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή είναι μια επίμονα νεφελώδης προσπάθεια που επιδεινώνεται από τις προβληματικά κατανοητές μεταβαλλόμενες εκπαιδευτικές ανάγκες, τις αναδυόμενες ψηφιακές τεχνολογίες και το απρόβλεπτο των κοινωνικών παραμέτρων, των παραμέτρων της ιδιότητας του πολίτη και της κινητικότητας.
Υπογράφει ο Καθηγητής του ΠαιΤΔΕ, Διευθυντής του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Ε.Υ. του έργου TransEET, Χρόνης Κυνηγός
[https://hub.uoa.gr/nkua-coordinator-of-a-new-european-project-of-the-pedagogical-department-of-secondary-education/]