- Ὅλα χάνονται. Τοῦ καθενὸς ἔρχεται ἡ ὥρα.
- Ὅλα μένουν. Ἐγὼ φεύγω. Ἐσεῖς νὰ δοῦμε τώρα.
Σε δύο κατακόρυφους εξωτερικούς τοίχους του κτηρίου της Φιλοσοφικής Σχολής απεικονίζεται ήδη μια κοπέλα, καθήμενη σε εσωτερικό χώρο, να διαβάζει την ποιητική συλλογή του Οδυσσέα Ελύτη (1911-1996) Ἡμερολόγιο ἑνὸς ἀθέατου Ἀπριλίου (1984), ενώ σελίδες του ίδιου βιβλίου, όπου και διακρίνονται στίχοι των ποιημάτων της συλλογής, αιωρούνται δίπλα της.
Πρόκειται για προσφορά του εικαστικού καλλιτέχνη με το ψευδώνυμο Simple G, γνωστού και από άλλες, μνημειακών διαστάσεων, εικονογραφικές παραστάσεις του σε εξωτερικούς τοίχους κτηρίων της Αθήνας. Το έργο, με το οποίο θεματικά συνδέεται εύστοχα ο ιδιαίτερος ρόλος της Φιλοσοφικής Σχολής στην πνευματική ζωή της νεότερης Ελλάδας, προσαρμόζεται υφολογικά προς το οικοδόμημα, ενώ διακρίνεται για το εξαιρετικά διαυγές σχέδιο και για την αρμονική κλίμακα των χρωμάτων του. Αν προσμετρήσει κανείς τη συμβολική λειτουργία του και την όλη δραστηριότητα του δημιουργού του, η αξία του πολλαπλασιάζεται.
Αυτή η καλλιτεχνική παρέμβαση αποτελεί απόκτημα για το κάπως ουδέτερο κτήριο της Φιλοσοφικής Σχολής, δίνοντάς του φωτεινό χαρακτήρα και προϊδεάζοντας αισιόδοξα όλον τον κόσμο που καθημερινά παρευρίσκεται σε αυτό.
Το έργο ολοκληρώθηκε κατά το τριήμερο 9-11 Αυγούστου 2021. Ευχαριστούμε εγκαρδίως τον Simple G γι᾽ αυτήν την ανεκτίμητη δωρεά του προς τη ΦΛΣ του ΕΚΠΑ. Ευχαριστίες απευθύνονται ευγνωμόνως και προς την Ιερά Μητρόπολη Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης, που φιλόφρονα χορήγησε τα απαραίτητα υλικά για τη φιλοτέχνηση του καλλιτεχνήματος.
Ἄνοιγε τὸν ἀέρα τοῦ κήπου κι ἔβλεπες τὰ μαλλιά της νὰ φεύγουν ἀριστερά. Ὕστερα μετατοπιζότανε πάνω στὸ τέμπλο, λυπημένη, κρατώντας στὴν ἀγκαλιά της πολλὲς μικρὲς ἄσπρες φλόγες.
Ἦταν μιὰ ἐποχὴ γεμάτη ἐπαναστάσεις, ξεσηκωμούς, αἵματα. Θά ’λεγες ὅτι μόνη αὐτὴ συντηροῦσε τὴ διάρκεια τῶν πραγμάτων ἀπὸ μακριά.
Ὅμως ἀπὸ κοντὰ ἦταν ἁπλῶς μιὰ ὡραία γυναίκα ποὺ μύριζε κῆπο.